Sunday, May 20, 2012

Orang Malaysia xde kesedaran?

Tadi aku naik LRT dari TBS (Terminal Bersepadu Selatan). Ramai betul orang. Tunggu punya tunggu.. Dalam 5 minit camtu datang lah LRT. Aku pun naik la.. Ramai sangat orang, biasa la kalau x dapat tempat duduk tu.. Aku x kisah sangat kalau x dapat tempat duduk.. Tapi...

Aku kesiankan kat sorg kakak ni.. Dah la kena berdiri pastu kena dukung lagi anak kecik dia.. Aku tengok orang2 yang duduk tu buat2 xnampak je... Kalau muka cam mat saleh ke negro ke indo ke.. Aku xkisah sangat.. Ni x.. Sebangsa dan seagama ngan kita lagi ni.. Bukan sorang k, Segroup lagi.. Mungkin kakak tu x pandai lilit tudung ala - ala Hana Tajima, so, dorg pun xnak bagi tempat duduk tu kat kakak tu..

Cite belum habis lagi.. Dalam dok bersesak-sesak dlm LRT,, Mungkin la anak kakak tu x selesa kot. So, dia pun nangis la.. Waaaaaaa! Kuat gile... bingit gak telinga.... Bila dah budak tu start nangis baru la ada sorg cha ya nun alif tu bangun untuk offer tempat duduk.. Kakak tu pun duduk la kat tempat yang sempit tu.. Redha je la kan.. Dah tempat itu je yang ada.. Kakak tu pun pujuk2 la anak dia.. Tapi anak dia tu xnak jugak diam.. Masih nangis2 lagi.. Mungkin la sebab bising n rimas la kot duduk sebelah kakak tu.. Sorg dari group yang pakai tudung ala hana tajima tu pun bangun dan gerak dari situ.. Muka masam je. Pastu member2 dia pun follow la.. Dah luas la tempat untuk kakak tu.. Anak dia pun terus diam..

Aku yang melihat situasi tu gelak dalam hati je la.. Pandai budak tu yer jaga mak dia.. Hehehe..
Group-group gadis yang pakai tudung ala-ala Hana Tajima tu pun satu.. Memahami la sket.. Sesama pompuan pun xkan xfaham kot.. Mungkin bila ko dah ada anak pastu ada org buat ko mcamtu baru ko nak ada kesedaran kot?


Gambar ni aku amik dari http://eyfaaliasstory.blogspot.com.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...