Monday, January 9, 2012

Kali pertama nak naik flight..



13hb ni company aku akan buat rombongan ke Seam Reap, Kemboja. Ni first time aku nak naik flight ni.. Macam2 perasaan ada. Ada takut. Ada syok. Hehehehe..

Perkara yang nak kena bawa bila pi tempat orang mesti la duit. Travel agency aku cakap kat sana banyak guna USD. Aku pun tukar lah sket, aku tukar RM350 je. Tengah kering ni. Maklum la tengah bulan. Kena jimat gak kan? Kang balik nanti aku nak makan apa plak..

Terkejut aku bila org kat kaunter tu bagi aku 3 keping balik je duit. 1 keping 100 USD, 1 keping 10 USD dan 1 keping 1 USD. Terkebil2 aku.. Keciknya duit kita...

Balik rumah.. Aku dok berkira2 pasal duit ni.. Cukup ke ni kalau aku bawa 111 USD je?

Esok harinya.. Dok borak2 ngan member pasal duit yang semalam tukar tu.. Member aku soh tukar ambik duit kecik2 sket.. 1 USD dan 5 USD. Dia kata kalau bawa duit kecik2 senang sket nak beli barang2 yang kat tepi jalan tu. Sebab selalunya barang2 kat tepi jalan tu murah2..

OK lah.. Aku setuju je.. Maklumla x pernah p oversea.. Aku pun tukar la.. Ambik... 1 , 5 , ngan 10 USD jer.. Baru la tebal sket duit aku! Semangat sket nak p makan angin ni! Hehehehe...




****NEW****
|X pandai masak? Jgn risau!! Klik sini!|
|motorsports@PETRONAS|
|Lip Stick Merah jambu|
|Kumpul duit poket!|
***********

2 comments:

abghani said...

selamt pegi dan balik.
pssst..belikanlah ole ole utk aku..adress dh adakan.

Shuhaida Subri said...

nak ole-ole? hehehe.. Check entry selalu k.. Rasa-rasa cam nak bt giveaway gak.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...