Wednesday, February 27, 2013

Berpantang

Hari ni dah cukup 45 hari aku berpantang. Esok merdeka lah nampaknya! Erm.. Merdeka la sangat?! Aku cakap kat mak aku lepas pantang ni aku nak makan bihun goreng dengan kuah laksa (mee laksa tu kan kena pantang lama sbb tu la aku pilih bihun), kueh tiaw kerang dengan ais kacang. Mak aku cakap... Haish! Mana boleh makan lagi kena la pantang lama sket. Yeke? Kalau macam tu apa maknanya pantang 45 hari yer x? Cakap je la pantang 3 bulan ke, 6 bulan ke setahun ke yer x?
Tapi, nasib baik ABC dah boleh makan! Xsabar nak tunggu esok.
ABC Special 1! Hehehe..

Aku dok berborak pasal apa yang boleh dan x boleh makan semasa berpantang dengan member2 aku.
Nampaknya cara berpantang setiap orang x sama.
Macam kat tempat aku, kitaorg boleh makan gulai. Tapi ada yang cakap x boleh.
Ada yang boleh makan bihun tapi aku x boleh..
Macam-macam cara berpantang ni kan?

1 comment:

SumeSakan said...

Hi..selamat merdeka dari berpantang..sayapin ada wat entri tentang pantang gak..sebab sayapun baru abis pantang...

Btol2 cara berpantang setiap orang cam x same je..sebab tuh ayah ngan mak selalu suruh try dulu skit dan lepas beberapa jam klu ok means badan leh trima..apa ag bedal je lah...

Senang2 jenguk lah cara berpantang saya lak..kita share2 ilmu..hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...