Wednesday, March 26, 2014

MH370 Pesawat Zombie?


Ni petikkan dari myMetro

Kuala Lumpur: Selepas penerbangan MH370 disahkan berakhir di selatan Lautan Hindi, persoalan penting diperkatakan kini ialah mengapa dan bagaimana pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) itu melencong jauh dari laluan asal sebelum menuju ke kawasan dianggap hujung dunia.

Mengulas persoalan itu, pakar penerbangan dalam dan luar negara sependapat ia boleh berlaku disebabkan beberapa kemungkinan, termasuk kerosakan mekanikal pesawat dan rampasan.

Turut tidak ditolak ialah kemungkinan pesawat membawa 239 penumpang dan kru dari Kuala Lumpur ke Beijing itu mengalami situasi kapal terbang hantu atau ‘pesawat zombi.’

Penganalisis penerbangan Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, pesawat zombi merujuk kepada keadaan semua penumpang dan anak kapal tidak sedarkan diri disebabkan beberapa keadaan tertentu.

Beliau yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Halatuju Program Aeroangkasa Institut Pengajian Tinggi Awam Malaysia berkata, berikutan keadaan itu, pesawat terus terbang tanpa pengendali sehingga kehabisan minyak dan akhirnya terhempas. - myMetro disiarkan pada : 2014/03/26


Huhuhu...
Makin x logik plak cerita yang keluar pasal #MH370 ni..

Dah makin mengarut plak..

Lagi cerita #MH370
Fakta Tentang Lautan Hindi (Indian Ocean)

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Situasi__8216_pesawatzombi__8217_//Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...