Monday, December 19, 2011

Dialog aku dengan Pegawai Khidmat Pelanggan KWSP


 Aku baru dapat berita gembira dari mak aku kat kampung. Dia cakap developer rumah yang aku beli tu dah hantar surat soh p amik kunci. Alhamdulillah.. Siap sudah rumah aku tu.. Kempunan nak pi tengok. Tapi belum sempat balik kampung.. Si Tunang cakap, kalau dah kena pi amik kunci mesti kena pasang grill sekali. Kalau x habis kena pecah nnt.. Ni yang buat aku pening ni.. Dah la bnyk nak pakai duit kenduri.. Rumah baru aku pun nak pakai duit gak!! Adoi2.. Sakit kepala aku dibuatnya..

Pastu ada usha2 kat web kwsp.. Ada option untuk buat pengeluaran melalui akaun 2..
Aku try la call n tnya dorg nih.. Mana tau boleh membantu ke..

Tiket MAS murah ke Europe

Aku: "Assalamualaikum.."
        "Saya nak tnya la.. Macamana saya nak buat pengeluaran Akaun 2 KWSP"
KWSP: "Cik nak buat pengeluaran untuk apa?"
Aku: "Untuk rumah pertama boleh? Nak pasang grill, pasang lampu..."
KWSP: "Cik dah buat pengeluaran ni dulu.. Untuk rumah pertama boleh buat sekali je pengeluaran.."
Aku: "Oh.. Yeke? Dah tu. Dah x boleh la ni?"
        "Haa... Macamana dengan Menyelesai/Mengurangkan Pinjaman Perumahan?"
KWSP: "Yang ni kwsp akan bayar terus dalam akaun bank."
Aku: "Bank mana?"
KWSP: "Bank yang cik buat pinjaman tu la."
Aku: "Ooo.. bukan bank peminjam tu ke? Xdapat la duit tu kan?"
KWSP: "Aah.. Xdapat... Tapi kalau cik nak dapat duit tu.. Ada satu lagi pengeluaran cik boleh buat."
Aku: "Pengeluaran yang mana tu?"
KWSP: "Ansuran bulanan pinjaman perumahan.. Yang ni boleh masuk dalam akaun cik.. Tapi x secara lum sum lah.. bla..bla..bla.."

New year eve!

Tu je la.. Kalau korang nak tau lebih lagi.. korang call je la kwsp. Aku dah malas nak mengarang kat sini.. Duit.. Oh Duit... Mana kau duit...
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...