Wednesday, December 14, 2011

Lada Sulah = White Pepper


Aku xtau lada sulah tu apa sebenarnya..
So, bertanya la aku kepada member aku yang sorang ni..
Dia ni pernah jadi tukang masak kat restoren Delicious.

Aku: "Lada sulah tu black pepper ke?"
Dari fahaman aku lada sulah tu black pepper. Hehehe..

Member: "Bukan la.. "
Aku: "Habis tu, Lada sulah tu apa?"

Member: "Lada sulah tu pepper la"
Aku: "Pepper?"

Member: "Aah.."

Aku pun terus p sogo dengan perasaan riang dan gembira untuk mencari Lada Sulah/Pepper.
Cari punya cari.. aku x jupa pun...
Yang ada cuma Lada Hitam/Black Pepper dan Lada Putih/White Pepper. Xde pun Lada Sulah/Pepper ni..
Confuse aku..
Tiba2 mak aku call, biasa la kan..
Mak mana x sayang anak..

Mak: "Assalamualaikum tan, kat mana ni?"
Aku: "Kat sogo ni.. tengah cari Lada sulah.. Mak tau ke Lada sulah tu apa? Xdak pun lada sulah.. Cuma ada lada hitam ngan lada putih je"
Mak: "Lada sulah tu Lada putih la"

Kesimpulan dari cerita, Lada sulah tu Lada putih yer kawan2.. Hehehe..

4 comments:

Unknown said...

haha kesian kak sue..sampai ke sogo crk lada sulah?haha kat jj maluri kan dekat :)

Shuhaida Subri said...

kalau dari masjid jamek. sogo la paling dekat.

abghani said...

rajin rajin lah kedapur yer

Anonymous said...

iyela... lada sulah tu lade putih la sebab dah luntur kaler...

huhu! aku tipu je :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...