Tuesday, June 18, 2013

Interview di Heitech Padu Subang Jaya


Hari ni first time dalam tempoh 5 tahun aku nak p interview semula. 5 tahun kot. Huhuhu.. lamanya. Perasaan macam mula2 nak interview masa baru habis study. Ketaq, nervous segala macam perasaan ada. Semalam siap x boleh nak tido. Risau takut x jaga. Maklumla tempat interview jauh dari rumah. Pastu aku pun xsure kat mana tempat tu.

Sedaq2 pagi tadi dah pukul2 lebih. Aku bangun isi borang interview. Dekat 5 page. Mak ooi! Bnyak nya... xpe la.. isi punya isi. Siap gak. Aku pun kemas mana2 sijil yang nak bawa p nnt. Alamak! Nak photostat ink plak xde.. Macamana ni? Huhuhu.. adik2 kat luar sana jgn contohi aku tau. Klu dh tau nak p interview tu isi borang siap2. Photostat sume sijil siap2. Xla kelam kabut mcm aku. Yer x?

Pukul5 aku dah mandi dh. Pastu iron baju. Iron tudung. Siap! Budget dalam pukul6 nnt nak gerak p la. Lrt pun start pkl6. Klu aku p awl sgt plak nnt kena tggu lrt bukak plak...
Pukul6.10 aku kuar dari rumah. Gelap lagi. Xramai lagi org kuar p keje time tu. Aku tawakal je dalam hati mintak Allah jaga aku. Klu bukan Dia sapa lagi yer x? Dari rumah sampai stesen lrt aku baca ayat kursi.
Sampai stesen lrt dalam pukul6.22. Tungu jap je lrt dah mai. Naik dari cempaka turun kat masjid jamek. Pastu tukar amik putra ke kl central. Sampai kl central aku p beli tiket komuter ke subang jaya. Rm1.60 je. Amik komuter ke klang yer klu nak p subang jaya. Tunggu kat platform 5.
Tnggu kejap je komuter dah mai. Dah lama kot aku x naik komuter ni. Skrg dh makin lawa dh. Aku naik koc wanita. Xramai pun orang. Masih banyak lagi tempat 0. Aku pilih tempat dekat ngan tingkap. Tempat feveret aku tu. Hehehehe..

Sampai subang jaya aku pun jalan la menghala keluar dari stesen tu. Ikut je org. Aku gabra(panik) bila kat luar stesen tu xde plak stesen bas. Hai... kat mana aku nak tgggu bas ni? Aku pun tnya la sorg adik yg lalu lalang kat situ. Dia suruh aku tggu kat depan bangunan AEON. Bila sampai sana ada ramai lg yg dok tgggu bas jugak. Aku pun sedikit lega la sbb ada geng. Aku naik bas T523. Bas tu benti kat depan Segi kolej. Bangunan Heitch tu plak sebelah je dengan Segi kolej. Aku sampai awl. Pukul8.15 dah terpacak kat depan kaunter pak guard tu. Pelik plak perasaan aku yang mula2 tadi resah gelisah semua dah hilang. Syukur alhamdulillah.

Dah habis baca?
Sesapa yang minat shopping boleh join GA ni k
http://shuhaidablog.blogspot.com/2013/06/shopping-time-giveaway.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...