Wednesday, November 16, 2011

Bubur nasi simple

Hari ni hari kedua aku sakit mulut.
Semalam aku tengok mata ikan tu ada 2 je kecik2. Tapi hari ni dah makin membesar.
Pedih2.. Huhuhuhu

Semalam balik rumah p sogo beli ayam, bawang ngan kiub sup punjut. Aku nak beli kuib pati ayam sebenarnya tapi xde. So, try je la guna yg ni. Belum cuba belum tau kan sedap ke x?

Time2 sakit mulut camni susah nak makan benda keras2. Kalau boleh aku nak terus telan je. Oleh sebab x boleh nak makan benda keras2 ni.. Aku pun planing nak masak bubur nasi istemewa aku nih...

Taraaa.... Ni la resipi aku:-

SUP NASI SIMPLE

Tumis bawang putih, bawang merah ngan halia sampai kekuningan.
Masukkan ayam yang telah di potong kecik2.
Masukkan air.
Masukkan kiub sup punjut knorr.
Masukkan segengam beras.
Masukkan kentang yang telah di potong dadu.
Masak sampai beras tu kembang.
Kalau x kembang masukkan air lagi k.
Masukkan garam secukup rasa.
Siap!
Hidang dengan hirisan daun bawang dan bawang goreng.
Nyumm.. Nyumm...


Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...