Tuesday, December 11, 2012

Ketagihan Nescafe


Baru lepas lunch tadi..
Pastu bukak drawer nampak plak Nescafe 3 in 1 Mild.
Terus perasaan memberontak untuk minum Nescafe datang meluap-luap..
Dah 2 hari kot aku x minum Nescafe.. Huhuhu..
Nampaknya hari ni aku x terdaya menahan nafsu (Ayat!).. Hehehehe..

Boleh ke pompuan mengandung minum nescafe?
Aku x pernah la tanya doktor pasal tu.
Tapi nurse ada cakap kat aku boleh je minum kopi atau teh tapi jangan banyak sgt.
Nescafe tu jatuh dalam golongan kopi la kan? Aku x la minum banyak. Sehari kadang2 1 packet je.
Xnak la aku minum banyak sebab di khuatiri ia akan menyerap segala kalsium yang ada kat badan kita.

Nape aku suka minum Nescafe?
Antara sebabnya:-

Nescafe buat aku x ngantuk. Lebih fokus buat keje.

Nescafe buat aku x sembelit. Ni betul tau. Bukan auta. Semenjak-menjak ni aku selalu kena sembelit. Kadang2 tu sampai berjam2 dalam toilet. Tapi masih x membuang-buang. Kalau sebelum aku mengandung mmg aku selalu gak la amik ubat julap. Tapi lepas dah mengandung ni x berani la plak nak ambik julap.

Nescafe buat aku kerap buang air. Bagus pe.. Boleh cuci saluran kencing. Hehehe..

So, Apa pendapat korang?
Sapa peminat Nescafe kat sini?
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...