Monday, October 3, 2011

MENGHITUNG HARI #2 - Hijau Pucuk Pisang


Lamanya aku x membebel kat sini..
Aduh.. Busy woman betul la sekarang nih.. Jeles betul tgk korang update blog.
Aku pun nak update blog gak!

Terus buka buku budget kawen aku.. hehehe

Baru2 ni aku ada beli kain untuk buat baju pengantin.. Warna hijau pucuk pisang.
Aku beli kat MUAZ textile, Jalan TAR.
Aku xnak sewa.. Xbest! Kalau buat sendri boleh simpan sampai tua. Nanti boleh tunjuk kat anak cucu. Hehehe.. (Macam mak aku).
Kain tu murah je aku beli. Harga dia RM39.80.
Lepas beli, keesokkan harinya aku balik kampung dan terus hantar kat tukang buat baju aku tu.
Dia cakap, kain ni x cukup la.

Esoknya aku terpaksa pergi Nagoya, Sungai Petani plak untuk cari kain tu. Si salesgirl tu plak pandai betul umpan aku soh beli untuk Mr. Tunang sekali.. So, amik la 2 meter untuk aku, dan 4 meter setengah untuk dia. So, semuanya RM57.90

Secara rasminya, tema kenduri kat rumah aku adalah warna HIJAU PUCUK PISANG! YEAH!!!

Jumlah setakat ini :- RM 177.70
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...