Friday, October 14, 2011

Newbie blogger: Alexa Rank?

Time kat laptop aku menunjukkan pukul 8:52A:M.
Eh? x keje ke?
Hehehehe... hari ni nak p lewat sket.
Yer la, semalam kene stayback sampai pkl2 pagi tu.
Pi awal2 nnt diorg cakap rajin sangat keje pulak.
Xnak la sngat nak bodek bos ni..

Ok lah.. hari ni aku nak buat research pasal Alexa Rank





Benda ni dah lama aku dengar sejak bape bulan lepas sejak aku mula aktif dalam dunia blogging ni.
Aku dengar je k. Tapi aku xtau pape pasal benda ni.
Kalau orang cakap kat aku Alexa Rank tu sejenis kuih pun aku percaya kot sebab memang aku x tau pape.

Di kesempatan aku yang free pagi ni, aku pun mulalah blogwalking dari satu blog ke satu blog yang lain;
First dari blog Geng Penjara Dunia Lepas tu blog Jue & Hanie Kat blog ni pakat2 bercerita. Nak tau apa yang diorg cite.. Check URL kat atas yang telah di beri tu k? Pastu terserempak lak ngan blog si taugeh yang comel ni Sutera Kasih Dari sini aku pergi plak ke Bro Ahmad

Ok.. dari sini la pemahaman aku mengenai Alexa Rank ni bermula.
Baru la aku faham sket apa kegunaan Alexa Rank ni.
Testing testing la sket camne nak buat review.
Mestila buat review untuk blog sendiri.
Bangga nya aku bila dah siap.
Hehehehe..
Lepas ni baru leh review untuk blog orang lain lak..

Untuk lebih info
Cuba Google taip;-
alexa rank
alexa ranking malaysia

Memang banyak gile info.
Memang xcukup sehari ni nak google sume.
Selamat mengoogle k!

Siap! Post entry pukul 9:26A:M

14 comments:

Unknown said...

teruskan buat kajian yekk...nak topup RM10 sini

http://www.trioseposen.com/2011/10/tia-ajak-bersaing-sesama-blogger.html

Shuhaida Subri said...

terima kasih bro ahmad!

Jue said...

thx dear sbb selitkan url blog kitaorg! syg lebih utk hari ni saja tau! hahaha!

c Hanie suka mende alexa ni, aku ikut suka wp x bape paham spenuhnya

rank mmg jauh gilos lg la kan! hahaha

sama2 kita menapak! =)

Anonymous said...

akusebenarnya pon tak berapa faham alexa rank ni. tp ada org ckp akan pengaruhi earning dari sponsor kita. tak kira nuff ke, adv ke, innit ke.

nak gugel mlas la plak. kang stress nak fikir pasal rank.

makaci tau.tau.tau.

[sutera kasih] said...

Dear, thanks for the backlink :)

bagus2, sy dulu pun camtu jgk, if tak faham, tanya je bro ahmad hehe

sy nk bersaing secara sihat dgn kamu
http://suterakasihyann.blogspot.com/2011/10/tia-ajak-bersaing-sesama-blogger.html

nurkaloi said...

erkk ape tu
ok kaloi google sekarang ~~

Unknown said...

terima kasih dtg blog uchi..

jue n hanie tu kakak saya..tapi kakak olok2 je iya...

apepun danke!

Shuhaida Subri said...

Kaloi: Jom kita pakat2 goggle!
Sasuke: ada gak ek kakak olok2?

budak penjara said...

ak x tau gak sel alexa..tapi klu alexander graham bell aku kenal la..haha

Unknown said...

ala kakak olok2 ni just in blog je..

wah sasuke?taw jugak iya watak ni..minat naruto jugak ke?

Shuhaida Subri said...

minat gak naruto. tapi time muda2 dulu je la. sekarang dah tua dah. hehehe. Lagipun Sasuke tu lg comel dari naruto. yer x?

Unknown said...

oic,dah tua ke awk?bape cucu? hihihi ..opss gurau2 sak bah,jgn marah aar..

peace yoi..mai salam...

bgi gwa ..sume watak dlm naruto tu besh n menarik!

Woofer Storm said...

kalau nak ikut alexa rank tu,sy nun beribu batu jauh dibelakang..ehhee

follow kamu

Shuhaida Subri said...

@Sasuke: xmarah pown! u boleh pgl i kakak. lg sweet =D hehehe

@Woofer: TQ Sebab follow.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...